Mimonisa: Εικαστική ομαδική έκθεση στο Γαλλικό Ινστιτούτο

Mimonisa: Εικαστική ομαδική έκθεση 
στο Γαλλικό Ινστιτούτο
Εγκαίνια: 14 Ιανουαρίου 2019, στις 19:00

Το Γαλλικό Ινστιτούτο στην Αθήνα παρουσιάζει την ομαδική έκθεση ζωγραφικής, με τίτλο «Mimonisa».

Καλλιτέχνης, που ζει στην Ελλάδα εδώ και ενάμιση χρόνο, σε διάφορα μέρη της χώρας, έχοντας πλέον την αναγνώριση του πρόσφυγα από την ελληνική κυβέρνηση, ο Richard Lusakumunu είχε την ευκαιρία να συμμετάσχει σε έξι καλλιτεχνικές δράσεις, στον τομέα των εικαστικών και της μουσικής, που μου επέτρεψαν να σχηματίσω άποψη για τον πολιτισμό της χώρας. Είχε την ιδέα να δημιουργήσει μια ομάδα καλλιτεχνών η οποία θα είναι χώρος συνάντησης Ελλήνων και προσφύγων που ζουν στη Θεσσαλονίκη. Πράγματι, υπάρχουν πολλοί ταλαντούχοι άνθρωποι στην ομάδα, αλλά κάποιοι δεν έχουν παρουσιάσει ποτέ τα έργα τους στο ευρύ κοινό. Το έργο δεν θα πρέπει να είναι η έκφραση της προσωπικής φαντασίωσης του καλλιτέχνη, αλλά θα πρέπει ο ίδιος να βρει τον τρόπο να εξαγνίσει τα στοιχεία που προέρχονται από την προσωπική του συμβολή ώστε να προσελκύσει τους στοχαστές. Εμείς όλοι δημιουργήσαμε την Ομάδα ΜΑΖΙ. Η λέξη Μαζί είναι ελληνική και σημαίνει ομαδική δράση.

Η ομάδα αυτή έχει σαν στόχο να προωθήσει τους καλλιτέχνες της. Άλλωστε είναι γνωστό ότι «ενωμένοι είμαστε πιο δυνατοί».

Ιδού ο πρώτος καρπός της δουλειάς τους, αυτή η έκθεση που φέρει τον τίτλο MIMONISA, λέξη της διαλέκτου Lingala, μια από τις γλώσσες που ομιλούνται στη Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και σημαίνει «γίνομαι γνωστός ή ορατός». Η έκθεση αυτή είναι για τους καλλιτέχνες μια ευκαιρία να γίνουμε γνωστοί στη Θεσσαλονίκη, στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό.

Richard Lusakumunu

Συμμετέχοντες

Jamel Khan

Ο Jamil κατάγεται από το Αφγανιστάν αλλά έζησε τα παιδικά του χρόνια στο Πακιστάν. Ζει στην Ελλάδα από τον Νοέμβριο του 2016, όπου βρέθηκε με τον μικρότερο αδελφό του. Τελείωσε τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση κάνοντας παράλληλα μαθήματα ξένων γλωσσών. Ξεκίνησε τη ζωγραφική στην Ελλάδα, τον Ιούλιο του 2017. Δεν είχε ασχοληθεί ποτέ με τη ζωγραφική στη χώρα του. Με την άφιξή του στην Ελλάδα και διαμένοντας σε προσφυγικό καταυλισμό, ήρθε αντιμέτωπος με αρκετές δυσκολίες κι έτσι θέλησε να βρει μια απασχόληση που θα τον βοηθούσε να ξεφύγει από τα καθημερινά προβλήματα. Σήμερα, η ζωγραφική αντιπροσωπεύει για τον ίδιο ό,τι καλύτερο του έχει συμβεί και υπογραμμίζει ότι «αν θέλετε να ξεπεράσετε την κατάθλιψη, τη θλίψη, τη μοναξιά, θα πρέπει να ξεκινήσετε τη ζωγραφική. Είναι η καλύτερη θεραπεία στον κόσμο!» Οι πίνακες του στην έκθεση MIMONISA μιλούν για την ομορφιά, την αγάπη, τη δύναμη και την εξουσία.

Linnea Westerdahl

Η Linnea Westerdahl κατάγεται από τη Σουηδία όπου εργαζόταν ως νοσοκόμα. Αγαπούσε από πάντα το σχέδιο και τη ζωγραφική, αλλά όλα ξεκίνησαν πριν από δύο χρόνια όταν ένας φίλος της έδειξε πώς να σχεδιάζει πορτρέτα. Σήμερα, ασχολείται ακόμα με πορτρέτα αλλά την ενδιαφέρουν επίσης το χρώμα και η ζωγραφική. Πράγματι, εισήλθε στον χώρο της τέχνης σχετικά πρόσφατα και αυτή είναι η πρώτη της συμμετοχή σε ομαδική έκθεση, οπότε ανυπομονεί να δει πού θα την οδηγήσει αυτή η εμπειρία!

Νόπη Γαϊτανίδου

Η Νόπη Γαϊτανίδου είναι αυτοδίδακτη καλλιτέχνης που ζει στη Θεσσαλονίκη. Έχει αναπτύξει μια τεχνική βασισμένη σε ακρυλικά και μελάνια αναμειγμένα με διαφορετικούς διαλύτες και μέσα, για να δημιουργήσει μοναδικά ζωντανά και ενεργητικά έργα τέχνης. Δεν έχει ποτέ ένα συγκεκριμένο μοτίβο στο μυαλό, αλλά πάντα δημιουργεί από καθαρή διαίσθηση και προσαρμοστικότητα κατά τη δημιουργική διαδικασία. Το έργα της είναι ρεαλιστικές εκφράσεις του υδάτινου κόσμου. Ο θεατής μπορεί να δει έργα που μοιάζουν με θάλασσες και ωκεανούς. «Ανεξάρτητα από το τι βλέπετε, είναι πιο σημαντικό το τι αισθάνεστε».

Βασιλική Πανταζίδου

Από μικρή μου άρεσε η ζωγραφική αλλά δεν είχα τον χρόνο να το σπουδάσω. Απο το 2010 κάνω μαθήματα ζωγραφικής σε πρόγραμμα του δήμου Νέας Καλλικράτειας και έτσι μου δόθηκε η ευκαιρία να εξελιχθώ. Δεν έχω πάρει μέρος σε εκθέσεις ζωγραφικής γιατί δεν μου δόθηκε κάποια ανάλογη ευκαιρία. Αγαπώ πολύ αυτό που κάνω και ασχολούμαι πολλές ώρες στο σπίτι με αυτό.

Γιάννα Κεσίδου

Η Γιάννα Κεσίδου ζωγράφιζε ήδη τα πορτρέτα των μελών της οικογένειάς της σε νεαρή ηλικία. Η ζωγραφική της επικεντρώνεται στον άνθρωπο και στον τρόπο με τον οποίο ένα άψυχο αντικείμενο όπως ένας πίνακας μπορεί να ζωντανέψει με τη βοήθεια της μίξης των χρωμάτων. Έχει πειραματιστεί με αντίγραφα και παραλλαγές έργων ζωγραφικής γνωστών ζωγράφων. Συμμετείχε ήδη σε μια έκθεση του Πολιτιστικού Κέντρου Ευόσμου. Αυτή την περίοδο, ζωγραφίζει εικόνες και χαρακτήρες από φωτογραφίες που της αρέσουν ή που τραβάει η ίδια. Σκοπεύει να συνεχίσει να διερευνά νέες ιδέες στον τομέα που τόσο αγαπά: τη ζωγραφική!

Δήμητρα Αργυροπούλου

Σπούδασε Αρχαιολογία και Ιστορία της Τέχνης στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης ενώ τώρα κάνει Μεταπτυχιακό πάνω στην Συντήρηση και Αποκατάστηση Αρχιτεκτονικών Μνημείων. Η σχέση της με τη ζωγραφική ξεκίνησε σε πολύ μικρή ηλικία, καθώς ήταν σχεδόν πάντα η ασχολία της στον ελεύθερο χρόνο. Η ασχολία αυτή ήταν κυρίως σε ερασιτεχνικό επίπεδο, ενώ μόλις τον τελευταίο χρόνο ξεκίνησε να πουλάει κάποιους πίνακές της. Η έκθεση αυτή με τον τίτλο «MIMONISA» της δίνει την ευκαιρία να μιλήσει για πράγματα, που για καιρό έμεναν σε ένα πολύ ιδιωτικό »χώρο», μεταξύ άλλων, τη λαογραφία του πόνου, τη δύναμη της ψυχής και την πάλη.

Ντορίνα Μάλλιου

Ζει και εργάζεται στη Θεσσαλονίκη. Από το 1996 έως το 2001 σπουδάζει στο Τμήμα Εικαστικών και Εφαρμοσμένων Τεχνών της Σχολής Καλών τεχνών του Α.Π.Θ. στο εργαστήριο Ζωγραφικής του Γιάννη Φωκά.

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΕΚΘΕΣΕΙΣ 2018: Nature Bonds, Ochra Blue gallery, Λήμνος, GR. 2017 : I Am Not What You See You Are, ΦΑΑΘ, Θεσσαλονίκη GR. 2017 : Beyond the Flower Balkan Art gallery, Ξάνθη GR. 2013 : Botanica Βαφοπούλειο Πνευματικό Κέντρο, Θεσσαλονίκη GR. 2010 : Flower Power Espace Kameleon, Παρίσι, FR. 2009 : Physistropia, Orfeos 20 art space, Ξάνθη, GR. 2009 : Νaturalis Αλατζά Ιμαρέτ, Θεσσαλονίκη,GR. 2008: Το Φως La Hune Brenner, Παρίσι, FR.

Zahra Vazifehshenas

Κατάγεται από το Ιράν και ζει στην Ελλάδα εδώ και 3 χρόνια. Δίδαξε τη ζωγραφική στη χώρα της για 8 χρόνια και σήμερα εργάζεται περισσότερο ως ζωγράφος. Έχει ήδη συμμετάσχει σε τρεις εκθέσεις στη Θεσσαλονίκη και ήταν καλές ευκαιρίες ώστε να συνεργαστεί με άλλους καλλιτέχνες, Έλληνες και ξένους. Μπορεί με τον τρόπο αυτό να μάθει περισσότερα για τις τέχνες και τις καλλιτεχνικές μεθόδους.

Παρασκευή Κωστοπούλου

Γεννήθηκε το 1981 στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, μεγάλωσε στην πόλη της Καστοριάς και ζει στη Θεσσαλονίκη. Σπούδασε στο Τμήμα της Ανώτατης Σχολής Καλών και Εφαρμοσμένων Τεχνών του Α.Π.Θ. και βραβεύτηκε από την Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών. Στον τομέα της ζωγραφικής, σπούδασε στο 5ο εργαστήριο του καθηγητή Γ. Γκολφίνου, μέχρι το 2011 και μαθήτευσε σε τμήμα του ΟΑΕΔ της Καστοριάς πάνω στην τέχνη της Βυζαντινής Αγιογραφίας. Εργάστηκε ως ζωγράφος – αγιογράφος. Διδάσκει εικαστικά σε δημόσια σχολεία από το 2012.

Στέλλα Νίνου

Γεννήθηκε το 1955 στα Ριζά Χαλκιδικής. Σπούδασε ζωγραφική στο »Ομήρειο Πνευματικό Κέντρο Χίου» με καθηγητές τους Μπάμπη Κοιλιάρη (σχέδιο), Αντώνη Τσατσαρώνη (λάδι), Νικολή Φράσκο (αγιογραφία). Παρακολούθησε σεμινάρια ζωγραφικής από καθηγητές της Σχολής Καλών Τεχνών στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Μετά τη συμμετοχή της στο Soho International Art Competition το 2001, η Agora Gallery της προτείνει να την εκπροσωπήσει στη Νέα Υόρκη και να αναλάβει τη διοργάνωση των εκθέσεών της. Δέχεται τις καλύτερες κριτικές στο Magazine Art Mine. Σήμερα ζει και εργάζεται διδάσκοντας ζωγραφική σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες στη Θεσσαλονίκη και στα Νέα Σύλλατα Καλλικράτειας.

Richard Lusakumunu

Ο Richard Lusakumunu είναι ζωγράφος, κατάγεται από την Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό και γεννήθηκε στην Κινσάσα το 1994. Μετά την αποφοίτησή του από την Ακαδημία Καλών Τεχνών, σχεδίασε και δημιούργησε μια καλλιτεχνική ομάδα ζωγραφικής το 2011, την οποία και ονόμασε «Perle». Η ιδέα αυτή του επέτρεψε να τελειοποιήσει και να επεκτείνει τη δουλειά του και το ταλέντο του με πάθος. Το Εργαστήριο αυτό είναι αφιερωμένο στους νέους που κατάγονται από την πόλη Κινσάσα και είχαν την έντονη επιθυμία να μάθουν ζωγραφική, αλλά δεν είχαν τα μέσα και τους οικονομικούς πόρους για να συνεχίσουν ή για να ακολουθήσουν κλασικές σπουδές. Αυτό το εργαστηριακό πρόγραμμα δέχεται επίσης νέους φοιτητές που θα επιθυμούσαν να γνωρίσουν ένα παράλληλο πλαίσιο σχετικό με τις θεμελιώδεις έννοιες της ζωγραφικής μέσω της πρακτικής.